FJ |
FJ20E | FJ20ET | FJ20ET s intercoolerem |
FJ24 |
Obsah(cc) | 1990 | ← | ← | 2340 |
vrtání×zdvih(mm) | 89×80 | ← | ← | 92×88 |
Kompresní poměr | 9.1 | 8.0 | 8.5 | 11.0 |
Max výkon(kw/ot) | 110/6000 | 140/6400 | 205/6400 | 240/7200 |
Max kroutící moment(N·m pri rpm) | 181/4800 | 225/4800 | 245/4400 | 235/6000 |
FJ20ET
Motory FJ série jsou řadové 4válce DOHC 2 - nebo 2,4litru od roku 1980. FJ20 váží 166 kg; FJ24 váží 167 kg. 2,0l varianta byla použita v US110 a US12 Nissan Silvia / Gazelle / Sakura a DR30 Nissan Skyline. 2,4l varianta byla použita v Silvia modelu BS110 v Nissan 240RS. Prototyp 1,5litru byl navržen a postaven, ale nikdy se do výroby nedostal. FJ má hliníkovou hlavu, rozvod poháněný řetězem, a kovový blok. Turbo motory byly k dispozici pouze v Japonsku a bez turba v Japonsku, Hong-Kongu, Austrálii a Evropě. Datsun nadšenci rádi dávali FJ motory do L nebo Z řady. FJ má podobné montážní úchyty jako L / Z / KA bloky. Tyto motory skončily v polovině roku 1980 kvůli jeho příliš vysokým nákladům. Tato konstrukce ventilového rozvodu je také použita v několika motocyklových motorech. Síla motorů FJ20 je legendární.
FJ20E byl použit v DR30 Skyline RS, US110 a S12 Gazelle / Silvia RS.
FJ20ET byl v DR30 Skyline RS / RS-X / RS-X Turbo C a S12 Gazelle / Silvia RS-X, Turbo C verze DR30 byly pouze modely, které byly s mezichladičem. Sběrná komora byla zkrácena ve srovnání s S12 DR30 kvůli menšímu motorovému prostoru, a proto má o něco méně točivého momentu a výkonu. Nicméně sání DR30 je možné použít v S12 motoru s velmi malou vzdálenost, a s touto kombinací je to v současné době nejrychlejší S12 Gazelle na světě.