Datsun Cherry , později známý jako Nissan Cherry, byla řada malých vozů Nissan, která tvořila první modelovou řadu s pohonem předních kol. Cherry představoval FF uspořádání, význam: motor vepředu, pohon předních kol. Cherry řada obsahuje model E10 a F10. Přímým nástupcem modelové řady byl Nissan Pulsar, který se ještě jmenoval na některých trzích jako "Cherry". Nissan se také prodává jako Nissan Cherry v Evropě a Nissan Pulsar Milano v Japonsku. Tyto vozy měly jen malé rozdíly ve vzhledu a výbavě.
Datsun Cherry E10- jiný název -Datsun 1000,100A,120A
Generace E10 /1970-74/ uváděný čtyři-kolové samostatné zastavení. E10 byla vybavena dvěma typy řadových čtyřválcových Nissan-OHV motorů: 988 ccm A10 a 1171 ccm A12. JDM Cherry X-1 je model vybavený karburátorem A12T twin-engine s dual-sidedraft karburátory Hitachi. V Evropě byla E10 nazvána Datsun 100A (značka Datsun byla v té době používána na evropském trhu namísto názvu Nissan) s motorem A10, nebo Datsun 120A s motorem A12, ale tento motor byl k dispozici pouze v kupé karoserií. Údajně bylo na trhu použito i jméno Cherry Datsun 1000. Datsun 1000 je obvykle spojeno s počátkem Nissan Sunny.
Datsun Cherry F10- jiný název -Datsun F-II,100A F-II,120A F-II
Druhá generace /1974-78/ byla známá jako Cherry F-II v Japonsku a "Datsun F10" v Severní Americe. Byl to první Nissan s FF pohonem, který se prodával v Severní Americe. F10 byla vybavena třemi druhy řadových čtyřválcových Nissan OHV motorů: 988 ccm A10 , 1171 ccm A12 , 1397 ccm A14. Byly nabízeny s polo-automatickou převodovkou tzv. "Sportmatic". V Evropě byla F10 známá jako Datsun 100A F-II (s motorem A10), nebo 120A F-II (s motorem A12). 120A F-II s motorem A12 byl nejčastější model. Na Novém Zélandu 100A 4-dveřový sedan s motorem (1.0l A10) byl vzhledem k obsahu 988cc, nejslabším autem. Motor Mini má 998cc. Výroba pokračovala i po zahájení modelu N10. Výroba byla ukončena koncem roku 1980. N10 5-dveřový hatchback jej nahradil v roce 1981.
Datsun Cherry N10- jiný název -Nissan Pulsar, Datsun Pulsar, Datsun 100A,120A,130A,140A,150A,310
N10 model 1978 byl známý jako Nissan Pulsar v Japonsku, a Cherry v Evropě. Prvky designu jsou pozoruhodně podobné Toyota Corolla a Honda Civic. Motory byly použity z předchozího modelu 1.0l, 1,2 l a 1.4l. Neobvyklá byla jeho dlouhá přední část karosérie - což bylo způsobeno tím, že Nissan předpokládal, že vůz bude kvůli trhu vybaven i jiným pohonem náprav, ale byl vyráběn pouze s pohonem přední nápravy. Neobvykle pro tento pohon, N10 Cherry byla k dispozici v široké škále karosérií, který sestával ze 3 a 5 dvéřového hatchbacku, 2 a 4 dveřními sedany fastback, hatchback kupé, 3-dveřový van a 5-dveřové varianty vozu. V roce 1981, byla řada rozšířena o nově vyvinutý motor Nissan OHC E-serie. Vůz měl také karosářské úpravy, zahrnující nové mřížky chladiče a obdélníkové světlomety. Znak Nissan se v roce 1982 začal objevovat na autech i na mezinárodních trzích z důvodu ukončení činnosti prezentace jména Nissan Datsun na těchto trzích. Výroba byla zastavena v polovině-1982. Následuje nová řada N12 Cherry.
Cherry (Pulsar N12 generace) a Cherry v Evropě
Název Cherry se stále používá v Evropě pro model N12 /1982-1986/ hranatý, hatchback design. Od odvozené Cherry N12 byla také postavena Alfa Romeo v Itálii. Alfa-verze byla postavena buď jako Nissan Cherry nebo Alfa Arna v Evropě (v závislosti na prodejci), a jako Nissan Pulsar Milano v Japonsku, a je mírně odlišena zadními světly a dalšími drobnými změnami . Italské a japonské verze byly k dispozici na evropských trzích, ale italská verze pomohla překonat přísné dovozní kvóty stanovené na japonské automobily v té době. Arna byla zkratka, která znamená Alfa Romeo Nissan Autoveicoli. Arna nebyla dobře prodávána a proto bylo partnerství ukončeno. Vysoce výkonná turbo verze Cherry byla k dispozici jen v části kusů modelu N12. Po ukončení výroby Cherry, byl Nissan Sunny jedinným nástupcem v Evropě.
Alfa Romeo Arna, zobrazeny italské uskupení světel, které lze vidět i na Nissan Cherry v Evropě.►►
Alfa Romeo Alfasud, je kompaktní vůz Alfa Romeo 1971 - 1989. Bylo považováno za jedno z nejúspěšnějších modelů Alfa Romeo. Společná přezdívka pro auto je 'Sud.
Název Nissan Sunny byl používán pouze na některých trzích, počínaje modelem N13. V Japonsku a na některých asijských trzích, byl používán název Pulsar až do modelu N15.